הפסיכולוגיה של עיצוב הרגלים, התנהגות ורגשות

סדנה פרקטית ליזמים ואנשי מוצר

הקסם מאחורי המוצרים הוא לא בטכנולוגיה, הוא ביכולת לספק צרכים פסיכולוגיים. 

סדנת זום ייחודית לעיצוב התנהגות והנעה לפעולה על בסיס מודלים מתחום הכלכלה ההתנהגותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית ומדעי המוח

* מספר המקומות מוגבל

משך הסדנה

סדנת של 4 שעות שתתקיים בשני מפגשים בהפרש של שבוע.

מתי

מפגש ראשון - 17 לדצמבר 2024 בשעה 17:00
מפגש שני - 24 לדצמבר בשעה 17:00

מיקום

לנרשמים יישלח קישור לזום

מה להביא?

סקרנות, מצב רוח טוב ורצון ללמוד ולהתפתח

עלות

480 ש״ח + מע״מ

למי מיועדת הסדנה?

הסדנה מיועדת ליזמים, סטארטאפיסטים, מנהלי מוצר, UX  ואנשי שיווק ומטרתה לספק מודלים פרקטיים המבוססים על תובנות בחקר המוח וכלכלה התנהגותית. 

בסדנה נבין לעומק את מנגנוני התגמול במוח, כיצד לעצב הרגלים אצל המשתמשים, להתאים את החיזוק או התגמול הרצוי שהמשתמשים ירצו לחזור שוב ושוב. 

על הסדנה

רוצים לעצב את התנהגות המשתמשים שלכם? רוצים להבין מהם הטריגרים הפסיכולוגיים המניעים לפעולה? סדנה לעיצוב התנהגות היא הדרך המהירה והיעילה ביותר עבור אנשי מוצר, מתכנתים, אנשי חווית משתמש ויזמים להבין את התהליכים המודעים והלא מודעים מאחורי ההתנהגות. 

בסדנה נבין כיצד ניתן להניע משתמשים לפעולה ולהפוך את השימוש במוצר או באפליקציה להרגל. פרקטיקות אלו שייכות לתחום הידע המתפתח ביותר בשנים האחרונות הנקרא ״עיצוב התנהגות״ (Behavioral Design). זהו תחום הידע המשמעותי והיעיל ביותר עבור כל מי שעוסק בניהול, עיצוב או פיתוח מוצרים.

למה אני חייב לקחת חלק בסדנה?

הסדנה שפיתחה ד״ר לירז מרגלית, מומחית לעיצוב התנהגות ופסיכולוגיה של הדיגיטל, מבוססת על תיאוריות עדכניות בפסיכולוגיה, כלכלה התנהגותית ומדעי המוח ונועדה לסייע למנהלי מוצר ללמוד כיצד ניתן לעשות שימוש בטכניקות של עיצוב התנהגות באופן שימקסם את החוויה והשימוש במוצר ויפיק תועלת עסקית לארגון. על בסיס עבודתה פיתחה לירז מודל לעיצוב התנהגות המאפשר למנהלי מוצר, מעצבים, משווקים ואנשי חווית משתמש דרך חדשה לחשוב על מרכיבים הכרחיים לשינוי התנהגות המשתמשים.

רקע

אם יש דבר אחד שמשותף לאפליקציות, לרשתות החברתיות ולטכנולוגיות המצליחות ביותר, זוהי ההצלחה לייצר בקרב המשתמשים תלות רגשית. כאשר יזמים פונים אליי לייעוץ בנוגע לאפליקציה חדשה, הם לרוב מספרים לי עד כמה הטכנולוגיה שלהם מספקת ערך פונקציונלי, אבל השאלה הראשונה שאני שואלת אותם היא מהו הערך הרגשי שלה, איזה רגש היא מעוררת במשתמשים. מה שאנחנו מכנים "חוויה" זה למעשה מנגנון לצריכת רגשות. תעשיית החוויות מוכרת לנו רגשות במשקל, ואנו בוחרים חוויות על פי סוג הרגש שנרצה לחוש – רגיעה, ניתוק, מציאת משמעות, אתגר, ביטחון, נוסטלגיה וכו'. 

מה נלמד?

כיצד לעשות שימוש בתובנות מתחום הכלכלה ההתנהגותי בכדי לעצב את סביבת המשתמשים הרצויה לנו?

מודל החיכוך והדלק - כיצד משלבים עקרונות של נאדג׳ (דחיפה קלה ובלתי מורגשת)?

כיצד לעצב הרגלי שימוש במוצר או באפליקציה?

הבנת הדרייברים והמוטיבציות המודעות והלא מודעת שמניעות שחקנים לפעולה

כיצד לעצב מוצרים ואפליקציות סביב מוטיבציות פסיכולוגיות

הבנת מנגנון התגמול במוחנו

מוטיבציות פונקציונאליות גלויות לעומת מוטיבציות רגשיות חבויות

על המרצה

ד"ר לירז מרגלית בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה, מתמחה בהתנהגות צרכנים, עיצוב התנהגות וקבלת החלטות, מרצה בכנסים בארץ ובעולם. מכונה "הפסיכולוגית של האינטרנט" (Digital Psychologist) עקב תרומתה להבנת התנהגויות בעידן הדיגיטלי. לירז משלבת בין עולמות הפסיכולוגיה, מודלים התנהגותיים והBig Data. היא בעלת טור קבוע במגזין הבינלאומי Psychology Today, במגזין העסקי Entrepreneur ובדה מרקר. מחקריה זכו לפרס המחקר הטוב ביותר בנוירומרקטינג והמחקר הטוב ביותר בתחום התנהגות צרכנים. בנוסף, זכתה בתואר  "כותבת השנה" 2017 (contributor of the year) על ידי המגזין הבינלאומי CMSWire. ללירז ניסיון מחקרי ויישומי עשיר בניתוח תהליכי חשיבה והבנת צרכי הלקוח מזווית ייחודית המשלבת את חקר המוח, תהליכים קוגניטיביים ואינטראקציית אדם מחשב (Human Computer Interaction).

צרו קשר